ISO 9001 certificering

Begeleiding bij ISO 9001 certificering

Om aan te tonen dat uw managementsysteem voldoet aan alle normen op het gebied van kwaliteitsmanagement, is een ISO 9001 certificering vereist. Steeds meer organisaties willen deze certificering behalen. De ISO 9001 norm is continu in ontwikkeling. Kleemans is lid van de normcommissie binnen NEN die zich met de ontwikkeling van de ISO-9001 bezighoudt in Nederland. We volgen die dus op de voet en houden dit up-to-date. Kleemans begeleidt daarnaast bij meer ISO certificaten. Op onze ISO normen pagina leest u meer over de ISO normen en komt u erachter welke relevant zijn voor u.

De voordelen van een ISO 9001 certificaat

Aan de hand van een ISO 9001 certificaat kan een organisatie laten zien dat het voldoet aan de kwaliteitseisen op internationaal gebied. Dit gaat onder andere om de eisen van de klanten en de organisatie zelf en de wetgeving die van toepassing zijn op het product/dienst. Daarnaast vormen alle eisen met elkaar een ingericht managementsysteem voor kwaliteit. Met het ISO 9001 certificaat is dus niet alleen kwaliteit aantoonbaar, maar wordt ook voldaan aan klanteisen en – verwachtingen.

Voor wie is een ISO 9001 training relevant?

Het ISO 9001 certificaat toont kwaliteitseisen op verschillende niveaus. Op directieniveau wordt er ingegaan op betrokkenheid en leiderschap, er wordt dieper ingegaan op de kernactiviteiten, maar ook klanttevredenheid wordt meegenomen. Over het algemeen is ISO-certificering vrij toegankelijk en bedoeld voor iedereen die de kwaliteit en betrouwbaarheid van producten en diensten wil kunnen aantonen.

De belangrijkste eisen voor ISO 9001 certificering

Kwaliteitsbeleid: Bedrijven moeten een kwaliteitsbeleid ontwikkelen en communiceren naar alle medewerkers.

Leiderschap: Leidinggevenden moeten verantwoordelijkheid nemen voor het kwaliteitsbeleid en de uitvoering ervan.

Planning: Bedrijven moeten een proces van planning, implementatie, beoordeling en verbetering van hun kwaliteitsmanagementsystemen hebben.

Verantwoording: Bedrijven moeten verantwoording afleggen voor hun producten en diensten aan hun klanten en andere belanghebbenden.

Beheersing van documentatie: Bedrijven moeten de noodzakelijke documentatie beheren om de effectiviteit van hun kwaliteitsmanagement systemen te waarborgen.

Beheersing van processen: Bedrijven moeten hun processen identificeren, beheersen en analyseren om te waarborgen dat ze aan de vereisten van hun klanten en andere belanghebbenden voldoen.

Continu verbeteren: Bedrijven moeten steeds bezig zijn met het verbeteren van hun kwaliteitsmanagement systemen en de producten en diensten die ze leveren.

Neem contact met ons op!

Certificeringen helpen u bij het beheersen van processen, het voldoen aan normen en wettelijke eisen en het voldoen aan eventuele specifieke klanteisen. Wilt u ISO 9001 certificering advies voor uw organisatie ontvangen, een training volgen of meer informatie ontvangen? Laat het ons weten en neem contact met ons op. Wij zijn bereikbaar per mail op info@kleemans.nl of telefonisch via 0161-745 007. Wij helpen en adviseren u graag!

Om aan te tonen dat uw managementsysteem voldoet aan alle normen op het gebied van kwaliteitsmanagement, is een ISO 9001 certificering vereist. Steeds meer organisaties willen deze certificering behalen. De ISO 9001 norm is continu in ontwikkeling. Kleemans is lid van de normcommissie binnen NEN die zich met de ontwikkeling van de ISO-9001 bezighoudt in Nederland. We volgen die dus op de voet en houden dit up-to-date. Kleemans begeleidt daarnaast bij meer ISO certificaten. Op onze ISO normen pagina leest u meer over de ISO normen en komt u erachter welke relevant zijn voor u.

De voordelen van een ISO 9001 certificaat

Aan de hand van een ISO 9001 certificaat kan een organisatie laten zien dat het voldoet aan de kwaliteitseisen op internationaal gebied. Dit gaat onder andere om de eisen van de klanten en de organisatie zelf en de wetgeving die van toepassing zijn op het product/dienst. Daarnaast vormen alle eisen met elkaar een ingericht managementsysteem voor kwaliteit. Met het ISO 9001 certificaat is dus niet alleen kwaliteit aantoonbaar, maar wordt ook voldaan aan klanteisen en – verwachtingen.

Voor wie is een ISO 9001 training relevant?

Het ISO 9001 certificaat toont kwaliteitseisen op verschillende niveaus. Op directieniveau wordt er ingegaan op betrokkenheid en leiderschap, er wordt dieper ingegaan op de kernactiviteiten, maar ook klanttevredenheid wordt meegenomen. Over het algemeen is ISO-certificering vrij toegankelijk en bedoeld voor iedereen die de kwaliteit en betrouwbaarheid van producten en diensten wil kunnen aantonen.

De belangrijkste eisen voor ISO 9001 certificering

Kwaliteitsbeleid: Bedrijven moeten een kwaliteitsbeleid ontwikkelen en communiceren naar alle medewerkers.

Leiderschap: Leidinggevenden moeten verantwoordelijkheid nemen voor het kwaliteitsbeleid en de uitvoering ervan.

Planning: Bedrijven moeten een proces van planning, implementatie, beoordeling en verbetering van hun kwaliteitsmanagement systemen hebben.

Verantwoording: Bedrijven moeten verantwoording afleggen voor hun producten en diensten aan hun klanten en andere belanghebbenden.

Beheersing van documentatie: Bedrijven moeten de noodzakelijke documentatie beheren om de effectiviteit van hun kwaliteitsmanagement systemen te waarborgen.

Beheersing van processen: Bedrijven moeten hun processen identificeren, beheersen en analyseren om te waarborgen dat ze aan de vereisten van hun klanten en andere belanghebbenden voldoen.

Continu verbeteren: Bedrijven moeten steeds bezig zijn met het verbeteren van hun kwaliteitsmanagement systemen en de producten en diensten die ze leveren.

Neem contact met ons op!

Certificeringen helpen u bij het beheersen van processen, het voldoen aan normen en wettelijke eisen en het voldoen aan eventuele specifieke klanteisen. Wilt u ISO 9001 certificering advies voor uw organisatie ontvangen, een training volgen of meer informatie ontvangen? Laat het ons weten en neem contact met ons op. Wij helpen en adviseren u graag!

Om aan te tonen dat uw managementsysteem voldoet aan alle normen op het gebied van kwaliteitsmanagement, is een ISO 9001 certificering vereist. Steeds meer organisaties willen deze certificering behalen. De ISO 9001 norm is continu in ontwikkeling. Kleemans is lid van de normcommissie binnen NEN die zich met de ontwikkeling van de ISO-9001 bezighoudt in Nederland. We volgen die dus op de voet en houden dit up-to-date. Kleemans begeleidt daarnaast bij meer ISO certificaten. Op onze ISO normen pagina leest u meer over de ISO normen en komt u erachter welke relevant zijn voor u.

De voordelen van een ISO 9001 certificaat

Aan de hand van een ISO 9001 certificaat kan een organisatie laten zien dat het voldoet aan de kwaliteitseisen op internationaal gebied. Dit gaat onder andere om de eisen van de klanten en de organisatie zelf en de wetgeving die van toepassing zijn op het product/dienst. Daarnaast vormen alle eisen met elkaar een ingericht managementsysteem voor kwaliteit. Met het ISO 9001 certificaat is dus niet alleen kwaliteit aantoonbaar, maar wordt ook voldaan aan klanteisen en – verwachtingen.

Voor wie is een ISO 9001 training relevant?

Het ISO 9001 certificaat toont kwaliteitseisen op verschillende niveaus. Op directieniveau wordt er ingegaan op betrokkenheid en leiderschap, er wordt dieper ingegaan op de kernactiviteiten, maar ook klanttevredenheid wordt meegenomen. Over het algemeen is ISO-certificering vrij toegankelijk en bedoeld voor iedereen die de kwaliteit en betrouwbaarheid van producten en diensten wil kunnen aantonen.

De belangrijkste eisen voor ISO 9001 certificering

Kwaliteitsbeleid: Bedrijven moeten een kwaliteitsbeleid ontwikkelen en communiceren naar alle medewerkers.

Leiderschap: Leidinggevenden moeten verantwoordelijkheid nemen voor het kwaliteitsbeleid en de uitvoering ervan.

Planning: Bedrijven moeten een proces van planning, implementatie, beoordeling en verbetering van hun kwaliteitsmanagement systemen hebben.

Verantwoording: Bedrijven moeten verantwoording afleggen voor hun producten en diensten aan hun klanten en andere belanghebbenden.

Beheersing van documentatie: Bedrijven moeten de noodzakelijke documentatie beheren om de effectiviteit van hun kwaliteitsmanagement systemen te waarborgen.

Beheersing van processen: Bedrijven moeten hun processen identificeren, beheersen en analyseren om te waarborgen dat ze aan de vereisten van hun klanten en andere belanghebbenden voldoen.

Continu verbeteren: Bedrijven moeten steeds bezig zijn met het verbeteren van hun kwaliteitsmanagement systemen en de producten en diensten die ze leveren.

Neem contact met ons op!

Certificeringen helpen u bij het beheersen van processen, het voldoen aan normen en wettelijke eisen en het voldoen aan eventuele specifieke klanteisen. Wilt u ISO 9001 certificering advies voor uw organisatie ontvangen, een training volgen of meer informatie ontvangen? Laat het ons weten en neem contact met ons op. Wij helpen en adviseren u graag!

Heeft u het gevoel dat Kleemans Organisatieadvies u kan helpen en wilt u graag weten hoe precies?