BRC staat voor British Retail Consortium. De BRC norm is in 2003 ontstaan op basis van samenwerking van een aantal Engelse supermarkten. De BRC norm wordt met name gevraagd van retailers of bedrijven die een relatie hebben met de Engelse markt.
BRC certificering heeft een aantal varianten van de normen ontwikkeld waaruit bedrijven dienen te kiezen. De keuze hangt af van de activiteiten die gecertificeerd moeten worden. Bij Kleemans Organisatieadvies heeft u de mogelijkheid om 4 verschillende normen gerelateerd aan de BRC certificering te behalen. De volgende alternatieven zijn van toepassing:
Kleemans Organisatieadvies helpt u graag om op een praktische wijze invulling te geven aan de BRC norm: hierbij wordt er goed gekeken naar de bedrijfsprocessen van uw bedrijf. De begeleiding omvat de volgende stappen tot een BRC certificaat:
Stap 1. Kennismakingsbijeenkomst
Stap 2. Nulmeting: huidige situatie t.o.v. de BRC-normeisen, plan van aanpak bespreken en kwaliteitsteam bepalen
Stap 3. Informatiebijeenkomst voor kwaliteitsteam
Stap 4. Proceseigenaren benoemen en afspraken vaststellen
Stap 5. Verplichte BRC-normonderdelen bespreken (procedures en registraties)
Stap 6. Relevante bedrijfsprocessen bespreken d.m.v. interviews met medewerkers
Stap 7. HACCP-analyse uitvoeren met kwaliteitsteam
Stap 8. Handboekdocumenten beschrijven
Stap 9. Interne audit uitvoeren en ondersteunen bij directiebeoordeling
Stap 10. BRC certificering door certificerende instelling
Wilt u meer weten over onze werkwijze en wat wij voor u kunnen betekenen omtrent een BRC certificaat? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via de contactpagina. Wilt u liever direct aan de slag met één van de BRC certificeringen? Maak dan direct een reservering!
We hebben diverse downloads met waardevolle informatie beschikbaar voor u.
Kies zelf wat u interesseert en profiteer van deze gratis kennis.
Ga naar onze downloadpagina voor downloads over de BRC certificering of andere certificeringen.